viernes, octubre 09, 2009

[AR] LA GENERALITAT NO RECONOCE LA POSIBILIDAD DE ADAPTAR LA EPC AL IDEARIO DE LOS CENTROS



 

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NOTA DE PRENSA

 

LA GENERALITAT NO RECONOCE LA POSIBILIDAD DE ADAPTAR LA EPC AL IDEARIO DE LOS CENTROS

El Departament de Educación afirma que los centros educativos han de aplicar el currículum y adaptar los llbros de texto a su normativa.

Lleida/Barcelona/, 9 de octubre de 2009.- José Jaime Rico, Abogado y portavoz de los padres leridanos que recurieron contra la denegación de su derecho a la objeción de conciencia, ha informado de la respuesta del Departamento de Educación al requerimiento del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña sobre la posibilidad de adaptar la EPC al ideario de los centros privados y concertados.

En el escrito remitido por el Departament se dice que las bases ordenadoras de esta materia son competencia del Estado, y que son de obligado cumplimiento por las Comunidades Autónomas. Asimismo afirma que la EPC forma parte de las áreas que se han de impartir en todos los centros, sin perjuicio del principio de autonomía pedagógica, pero a partir del marco curricular establecido. El proyecto educativo ha de contener la concreción y el desarrollo de los currículums. La flexibilidad y autonomía curricular se ha de hacer en la aplicación del currículum, de manera que sea un instrumento válido para dar respuesta a las características y realidades de cada centro.

En el documento también se dice que los libros de texto y los materiales didácticos se han de adaptar al currículum aprobado por la Administración educativa, y han de reflejar y fomentar el respeto a los principios, valores, libertades, derechos y deberes constitucionales y estatutarios y se han de adecuar a lo que establece el Decreto que regula la ordenación de las enseñanzas correspondientes y a las prescripciones del Departamento de Educación para su aplicación, así como a los valores recogidos en la Ley de Educación de Cataluña.

José Jaime Rico ha destacado la importancia de este documento, dado que no garantiza el derecho de los padres a educar a sus hijos de acuerdo con sus convicciones. A pesar de que otorga una autonomía formal, el texto supone un ataque frontal al proyecto educativo de cada centro porque impone que el proyecto tenga un contenido concreto. La Generalitat recuerda que cada uno de los distintos proyectos educativos debe permitir obligatoriamente la aplicación del currículum, que es considerado como instrumento válido para dar respuesta a las características y a las diferentes realidades de cada centro. Lo cierto –señala el letrado objetor– es que "la Generalitat propone que un único currículum adoctrinador se imponga a una multitud de idearios formalmente libres, lo que significa que todo proyecto educativo en Cataluña vive en libertad ficticia, libertad frustrada por los grilletes del currículum."

Por su parte Ramón Novella, Presidente de Profesionales por la Ética de Cataluña ha recordado que los Decretos de la Generalitat dictados en desarrollo de los Decretos de Enseñanzas Mínimas del Ministerio de Educación tienen un contenido aún más adoctrinador que la normativa estatal, y que interfieren gravemente sobre el carácter propio de los centros educativos de iniciativa social. Además ha destacado que todavía no se ha resuelto el recurso interpuesto contra los citados Decretos. No es tampoco admisible –añadió- que se pretenda impartir de acuerdo con determinados principios, valores, libertades, derechos y deberes del nuevo Estatut, o con algunos de los valores recogidos en la Ley de Educación de Cataluña que muchos ciudadanos no comparten. (laicismo en la educación, ideología de género, etc...).

Por dichos motivos - ha dicho- los padres y los colegios han de luchar contra esta materia por las vías que consideren adecuadas. En particular mediante la objeción de conciencia, un derecho que recientemente ha sido reconocido en dos sentencias del Tribunal Superior de Justicia de Castilla y León. Es preciso denunciar todos aquellos contenidos, libros de texto o profesores que adoctrinen, ejercitando las acciones judiciales correspondientes, en aplicación de la jurisprudencia del Tribunal Supremo, que establece que ni la Administración educativa, ni los centros docentes, ni los concretos profesores puedan imponer o inculcar, ni siquiera de manera indirecta, puntos de vista determinados sobre cuestiones morales que en la sociedad española son controvertidas.

 

Para cualquier información pueden llamar a Pepe: 615485540 o Ramon: 678734820

 

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NOTA DE PREMSA

 

LA GENERALITAT NO RECONEIX LA POSSIBILITAT D'ADAPTAR L'EPC A L'IDEARI DELS CENTRES

 

El Departament d'Educació afirma que els centres educatius han d'aplicar el seu currículum i han d'adaptar els llibres de text a la seva normativa.

 

Lleida/Barcelona, 9 d'octubre de 2009.- José Jaime Rico, Advocat i portaveu dels pares lleidatans que varen recórrer contra la denegació del seu dret a l'objecció de consciència, ha informat de la resposta del Departament d'Educació al requeriment del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya sobre la possibilitat d'adaptar l'EPC a l'ideari dels centres privats i concertats.

En l'escrit tramès pel Departament es diu que les bases ordenadores d'aquesta matèria són competència de l'Estat, i que són d'obligat compliment per les Comunitats Autònomes. Així mateix afirma que l'EPC forma part de les àrees que s'han d'impartir a tos els centres, sense perjudici del principi d'autonomia pedagògica, però a partir del marc curricular establert. El projecte educatiu ha de contenir la concreció i el desenvolupament dels currículums. La flexibilitat i autonomia curricular s'ha de fer en l'aplicació del currículum, de manera que sigui un instrument vàlid per a donar resposta a les característiques i realitats de cada centre.

En el document també es diu que els llibres de text i els materials didàctics s'han d'adaptar al currículum aprovat per l'Administració educativa, i han de reflectir i fomentar el respecte als principis, valors, llibertats, drets i deures constitucionals i estatutaris i s'han d'adequar  al que estableix el decret que regula l'ordenació dels ensenyaments corresponents i a les prescripcions del Departament d'Educació per a la seva aplicació, així com els valores recollits en la Llei d'Educació de Catalunya.

José Jaime Rico ha destacat la importància d'aquest document, atès que no garanteix el dret dels pares a educar els seus fills d'acord amb les seves conviccions. Malgrat que atorga una autonomia formal, el text suposa un atac frontal al projecte educatiu de cada centre perquè imposa que el projecte tingui un contingut concret. La Generalitat recorda que cadascú dels diferents projectes educatius ha de permetre obligatòriament l'aplicació del currículum, que és considerat com a un instrument valid per a donar resposta a les característiques i a las diferents realitats de cada centre. Certament –assenyala el lletrat objector– "la Generalitat proposa que un únic currículum adoctrinador s'imposi a un munt d'idearis formalment lliures, cosa que significa que tot projecte educatiu a Catalunya viu en llibertat ficticia, llibertat frustrada pels grillons del currículum."

Per la seva banda Ramón Novella, President de Professionals per l'Ètica de Catalunya ha recordat que els Decrets de la Generalitat dictats en desenvolupament dels Decrets d'ensenyaments mínims del Ministeri d'Educació tenen un contingut encara més adoctrinador que la normativa estatal, i que interfereixen greument sobre el caràcter propi dels centres educatius d'iniciativa social. A més ha destacat que encara no s'ha resolt el recurs interposat contra els Decrets esmentats. Tampoc no és admissible –va afegir- que els llibres i materials hagin d'estar d'acord amb determinats principis, valors, llibertats, drets i deures del nou Estatut, o amb alguns dels valors recollits a la Llei d'educació de Catalunya que molts ciutadans no comparteixen. (laïcisme a l'educació, ideologia de gènere, etc...).

Pels motius esmentats – ha dit- els pares i els col·legis han de lluitar contra aquesta matèria per les vies que considerin adients, En particular per mitjà de l'objecció de consciència, un dret que recentment ha estat reconegut a dos sentències del Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó.  Cal denunciar tots aquells continguts, llibres de text o professors que adoctrinin, tot exercint les accions judicials corresponents, en aplicació de la jurisprudència del Tribunal Suprem, que estableix que ni l'administració educativa, ni els centres docents, ni els concrets professors poden imposar o inculcar, ni tan sols de manera indirecta, punts de vista determinats sobre qüestions morals que a la societat espanyola són controvertides.

Per a qualsevol informació podeu trucar a Pepe: 615485540 o Ramon: 678734820

 

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